Slappdag + jag & mina idoler!

79855-819
Idag har jag bara ugglat Sex and the City hela dagen i pyjamas i sängen. Rensade dock lite skivor också och så där. Spelat gitarr har jag också hunnit med :) Tänkte ''showa'' lite bilder på mig och mina idoler! Har dock bara på mig och mina 2 idoler; Christoffer Hiding och Laleh. Laleh har jag träffat 2 gånger och Chris träffade jag för ca 3 veckor sedan. Haha, så detta blev ju inte så bra med mina idol-kort men jag kan visa dom jag har :)
79855-821
Jag och Laleh. Min kärlek till Laleh har och är helt konstig och jag har aldrig gillat någon så mycket som jag gillat Laleh. Jag upptäckte henne på Grammisgalan 2005 där hon uppträdde och fick massa priser. Jag hade ju hört Live Tomorrow och tyckte den var bra men efter Grammisgalans uppträde så var jag tvungen att köpa skivan. Då upptäckte jag både svenska OCH engelska låtar, och dessutom en på henne egna språk. Jag började leta och hitta all fakta jag kunde om henne och kollade på framträdanden på Youtube med henne om och om igen. Sedan fick jag, mamma, pappa och min kompis Ida chansen att åka och se henne i Huskvarna och då träffade jag henne före konserten och efter konserten och då fick vi till och med chansen att hjälpa henne att dela ut planscher till publiken!! Jag var helt överlycklig efter den kvällen. Det var helt sjukt! Sedan när jag kom hem så började jag googla på henne igen och fick till min överraskning tag på hennes e-post och mailade för skojs skull för att kolla om jag fick något svar. Efter ca 1 månad, efter lååång väntan, fick jag ett litet svar där hon skrev att hon kom ihåg mig och så där. Jag blev så glad att jag började gråta. Sedan var jag besatt av henne och följde henne musiksteg och när hon sedan släppte andra skivan åkte jag, mamma, pappa, Ida och min andra kompis Josefina och såg henne igen fast denna gång i Göteborg. Detta var 5 april 2006. Vi träffade Laleh före konserten igen och hon bara ''Är det Julia??''. Vi hade ju mailat så mycket (vi fortsatte maila efter jag fått hennes första svar) så nu var det så otroligt kul att se henne! Sedan efter konserten köpte vi hennes plansch och sånghäfte och pratade lite med henne och tog massa kort. Kortet är taget från konserten i Gbg 2006. Nu var det längesedan jag fick svar från Laleh, kanske i september eller någonting, men jag kommer aldrig sluta älska henne, jag kommer hålla mig kvar vid hennes musik och kommer alltid följa henne. Hon är så speciell för mig, jag ser henne nästa som en kompis, jag vet, knäppt, men hon är så bra för mig. På något sätt jag har blivit djupare på grund av henne :) En blomma: @--))----- till henne. Jag har själv fått massa sådana i mina mail från henne. Laleh <3
79855-820
Jag och Christoffer för bara några veckor sedan! Åh, jag var så lycklig för jag hade följt honom i Idol. Jag personligen tycker det är ett skitprogram som bara ska ''föda'' talanger hit och dit, lära dom HUR dom ska klä sig, HUR dom ska sjunga, HUR dom ska föra sig osv. Vadå, får man inte ha sin egna stil?, tycker jag. Man behöver inte ett jävla program med en jävla jury som säger åt en hur man ska göra för att bli egen artist! Men i alla fall kollade jag för jag älskar musik och då blev jag heeeelt kär i Christoffer Hiding! Jag tyckte han var så snygg och sjöng så underbart att jag följde honom. Sedan sa min kompis Amanda till mig att han var på Överby (affärshus) en lördag och JUST den lördagen hade jag hur mycket som helst att göra, konstig nog, jag som aldrig brukar göra någonting tycker jag. Men jag lyckades trycka in ett litet besök på Överby och när jag och Amanda sprang in där såg vi att Daniel från Idol satt med en gitarr och sjöng och jag tittade ivrigt efter Chris och jag såg honom!! Där bakom scenen satt han och vi fick ögonkontakt och jag vinkade ivrigt mot honom. Han tittade lite underligt om han kände mig, men fattade väl bara att jag var ett galet fan som vem som helst så han vinkade tillbaka. Sedan ställde vi oss i kö när det blev dags för signering och jag kramade honom, tog kort med honom och fick hans autograf på papper och på armen. Jag gick upp till honom 3 ggr och sa att han var så bra och att han skulle ha det bra i framtiden. Igår skaffade jag MySpace och skickade ett mail till honom där och idag blev han vän med mig och skrev tillbaka och vill att jag ska komma och kolla på honom. :)

Jag kan verka som en ''stalker'' men artister som jag verkligen gillar blir jag besatt av och då blir jag så där att artisten MÅSTE veta att han/hon har ett sådant stort fan som mig så jag letar upp dom var som helst och skickar mail till dom! Jag mailar med mina andra idoler (som jag är heeeeeeeeeelt besatta av) Fredrik & Filip och dom träffade jag för 2 år sedan men då var jag inte så besatt av dom. Hur som helst ska vi försöka träffas i sommar (pappa känner dom, sjöng i Boston Tea Party) och jag kan inte vänta tills dess! Jag är så konstig, mina föräldrar bara skrattar åt mig för att jag är så kär och galen i alla mina idoler, mina kompisar tycker jag är helt knäpp och galen för att jag bara tjatar om dom hela tiden. Jag kan inte kontrollera mig själv när jag blir helt faschinerad av någon/några!

Babbel, babbel, babbel. Ta dig tid att läsa om du vill veta lite om mig och mina idoler men annars- goodbye!:)

jull

Kommentarer:

Tyck till!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för e-mail?:

URL:

Min åsikt:

Trackback