Chicagoooooooooooo <3

79855-474


Åh, vad jag älskar denna filmen! Jag älskar dansfilmer för att jag älskar att dansa såklart, men denna innehåller allt. Coola kläder, skitbra musik, bra skådespeleri, såklart cool dans, och allt en dansfilm ska ha :) Den handlar om Velma Kelly (Catherine Zeta Jones) och Roxy Hart (Reneé Zellweger). Velma är känd sångerska som hamnar i fängelse efter att ha dödat sin kille. Roxy drömmer om att bli sångerska och hon dödar även hennes kille. Det är i staden Chicago och det är många kvinnor i fängelset som dödar sina män. Dangerous women! haha.
Well well.. För att skydda sig kontaktar Roxy proffs-advokaten Billy Flynn, och han gör henne till stjärna! Såklart blir det rabalder mellan Velma och Roxy, och ingenting blir som man tänkt, som man brukar säga.
Denna film får klart en 5 av mig! VÄRD ATT SE! Fast bara för er som gillar dans och sång och musikal kanske :D

Kommentarer:

Tyck till!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för e-mail?:

URL:

Min åsikt:

Trackback