Slappdag!

79855-799
Hello tja!
Idag är det en riktigt höstig, mysdag känner jag. Skolan gick förvånansvärt snabbt :) Skulle åkt ner och fikat med Ida men vips som det var hade hon visst ont i tanden! Så idag blir det godis framför I am Legend :):):):):) WILL SMITH <3 Så jäkla snygg är han. Har hört att den är lite speciell filmen, lite konstig. Eller rättare sagt sa min pappa det men han sa iaf att den var bra och alla andra säger att den är bra så det är gött! :)

Blir otroligt sugen på att skriva så här ibland .. iiii .. Dansdöttrarna eller artikel? Hmm .. behöver bara lite inspiration! Äh, det blir nog en fortsättning på Dansdöttrarna. Jag lade ju in 11:e delen här på bloggen men så cpade det sig så det publicerades aldrig! Äh, lägger in senare eller någon annan dag så ni får suga på karamellen lite :) eller vad man nu säger.

Tog en liten bild på mig & min bror i Thailand! Kom och tänka på Lalehs låt Storebror och har kommit på med tiden att den handlar precis om Victor. Pinsamt om han läser det här nu men han härjar ju ute hela natten, vad han gör det vete katten. Sedan i slutet på sången så kör han mig i sin nya porsche och visar att han har ett kontor och ett bra jobb. Han fixade livet liksom! Sån är Victor, lite loj och slapp men han fixar det ändå :) Äh, läs texten där nere så fattar ni! Ser ut som han posar jävligt mycket på bilden by the way men han var inte beredd tror jag. :)

Storebror- Laleh:

Ett desperat försök, det krävs ett hjältemod
vem av oss är modig nog att rädda storebror, storebror?, käre storebror
Han har ett öga för det där, hans sinnen letar klöver
härjar ute varje kväll med grabbar som han kallar bröder, herregud
Käre storebror

Han har en massa fuffens för sig, jag vet inte vad det rör sig om
härjar ute mitt i natten, vad han gör det vete' katten
Kanske något illegalt eller så är han väldigt social

Bror min drömmer om de liv, de visar han på tv
Han vill alltid va' som dom, men jag vill ha han som han är min bror
Käre storebror
Bror, ska du ut i natten? Kom vi knyter vänskapsbanden
Kom, stanna här med mig, jag vill va' med dig, storebror
Käre storebror
Kom, stanna hemma, här med mamma, vi kan prata med varandra
Dricka te och äta kaka, kom vi minns, minns tillbaka
Har du samma drömmar nu? Om att du ska bli Kung Fu-mästare
och president, bror sig mig vad som hänt min bror.
Käre storebror

Han har en massa fuffens för sig, jag vet inte vad det rör sig om
Härjar ute mitt i natten, vad han gör det vete' katten
Kanske något illegalt, eller så är han väldigt social

Brorsan skjutsa' mig i morse, i sin nya, fina porsche
Käre bror, han vägra' svara om den var köpt med illegala pengar
Det kan tänkas, men han körde mig till ett kontor,
det visa' sig att storebror har startat litet företag
Allting enligt rätt och lag, och nätterna han varit borta,
har han varit där och jobbat
Allting sluta' väldigt bra men det var inte så det var med bror
Käre storebror

Han har en massa fuffens för sig, jag vet inte vad det rör sig om
Härjar ute mitt i natten, vad han gör vete' katten
Kanske något illegalt, eller så är han väldigt social

Den som lever, lever flott och gott han lämnar inga spår
Den som lever flott och gott han lämnar inga spår
Han flyger högt bland alla moln och glömmer alla år
Han flyger högt bland alla moln och glömmer alla år
Den som lämnat djupa spår i gyttjan varje dag,
har härdat sina dar som år känt minsta andetag
Han lever inte för en framtid, utan för idag.


Ladda ner och lyssna och följ med i texten, vettja! Det är det bästa som finns!

jull


Kommentarer:

Tyck till!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för e-mail?:

URL:

Min åsikt:

Trackback